loading...
وبلاگ تخصصی شطرنج - آنالیز
Admin بازدید : 655 چهارشنبه 29 بهمن 1393 نظرات (0)

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/prochess_26.jpg

گزارش آنالیز توسط مهران فرخنده؛ سیزدهمین دوره مسابقات شطرنج آزاد بین المللی جام خزر با 521 شرکت کننده در 4 جدول و با حضور بیش از 40 استاد بزرگ، استاد بین المللی، استاد فیده و کاندیدای استادی که از تاریخ 22 بهمن ماه شروع شده بود و تا 28 بهمن ماه به میزبانی هیات شطرنج استان گیلان در شهرستان رشت ادامه داشت، سرانجام به پایان رسید.

ایران، آمریکا، فرانسه، هلند، لهستان، لیتوانی، لتونی، اکراین، روسیه، گرجستان، ازبکستان، آذربایجان، ترکمنستان، عراق و هند کشورهای حاضر در این رقابت ها می باشند.

در ادامه گزارش با نگاهی به 4 جدول مسابقات با آنالیز همراه باشید.

جدول A

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/2844064-4228984.jpg

در جدول A مسابقات که با حضور 88 شرکت کننده برگزار شد، استاد بین المللی "یاسک استوپا" از لهستان با کسب 7.5 امتیاز بالاتر از بقیه قهرمان شد.

پس از وی، استاد فیده "سید خلیل موسوی" نماینده کشورمان با کسب 7 امتیاز و به لطف امتیازشکنی بهتر نایب قهرمان شد. [ضمن اینکه لازم به توضیح است سیدخلیل بهترین عملکرد را در بین ایرانیان حاضر در جدول A با نایب قهرمانی بدست آورد] استاد بزرگ "آذر میرزاوف" از آذربایجان نیز با کسب 7 امتیاز سوم شد.

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/2844064-4228988.jpg

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/prochess_19.jpg

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/prochess_18.jpg

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/prochess_27.jpg

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/round_91.jpg

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/788894.jpg

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/round_9_9.jpg

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/prochess_17.jpg

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/prochess_21.jpg

استاد بزرگ "کنستانتین تارلف" از اکراین با 6.5 امتیاز، استاد بین المللی "امیررضا پوررمضانعلی" از ایران با 6.5 امتیاز، استاد بزرگ "احسان قائم مقامی" از ایران با 6.5 امتیاز، "محمدرضا اصغرزاده" از ایران با 6.5 امتیاز، استاد بزرگ "ایلمارس استاروستیتس" از لتونی با 6.5 امتیاز، "مسعود مصدق پور" از ایران و "مرتضی عسگری" از ایران هر دو با 6 امتیاز و به ترتیب امتیازشکنی چهارم تا دهم شدند.

از نکات قابل توجه این جدول می توان به دومی "سید خلیل موسوی" و ششمی قهرمان کشور، "احسان قائم مقامی" اشاره نمود. هم چنین "مسعود مصدق پور" که در فاصله دو دور مانده به پایان مسابقات صدرنشین بود با باخت در دو دور آخر، هشتم شد.

جدول B

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/round_9_52.jpg

در جدول B مسابقات که با حضور 217 شرکت کننده برگزار شد، "بهتاش سلیمی فرد" از ایران با کسب 8 امتیاز مقتدرانه [و بدون باخت] قهرمان شد.

پس از وی، "هادی قربانی" از ایران با کسب 7.5 امتیاز و امتیازشکنی بهتر نایب قهرمان و "بهروز فولادی" از ایران با کسب 7.5 امتیاز سوم شد.

"جواد ترکمن نژاد" از ایران، "مهدی فلاح" از ایران، "میرموسا فیزیوف" از آذربایجان، "عامر امینی" از ایران، "صائب برزگر" از ایران، "کیارش نجفی خانی آبادی" از ایران و "هما علوی" از ایران همگی با 7 امتیاز و بر اساس امتیازشکنی به ترتیب چهارم تا دهم شدند.

جدول C (بانوان)

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/round_9_25.jpg

در جدول C مسابقات که اختصاص به بانوان داشت و با حضور 45 شرکت کننده برگزار شده بود، "گلناز جعفری" از ایران با کسب 8 امتیاز مقتدرانه [و بدون باخت] قهرمان شد.

استاد فیده بانوان "بهار هالااوا" از ترکمنستان با کسب 7 امتیاز و امتیازشکنی بهتر نایب قهرمان شد و استاد فیده بانوان "گزل آتابایوا" از ترکمنستان با کسب 7 امتیاز سوم شد.

"منگلی اوزوا" از ترکنستان، "آناهیتا غلامی" از ایران هر دو با 6.5 امتیاز و بر اساس امتیازشکنی به ترتیب چهارم و پنجم شدند. "مونا سعیدپور" از ایران با 6 امتیاز، کاندیدای استادی بانوان "کیانا عرب" از آمریکا! با 6 امتیاز و "جمال اوزدوریاوا" از ترکمنستان با 6 امتیاز ششم بر اساس امتیازشکنی به ترتیب ششم تا هشتم شدند. کاندیدای استادی بانوان "خاتون باغیاروا" از ترکمنستان با 5.5 امتیاز و استاد بزرگ بانوان "آندا سفرانسکا" از فرانسه با 5.5 امیتاز به ترتیب نهم و دهم شدند.

جدول D

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/round_9_31.jpg

در جدول D مسابقات که با حضور 171 شرکت کننده برگزار شد، "ابوالفضل کاظمیان" از ایران با کسب 8 امتیاز و به لطف امتیازشکنی بهتر قهرمان شد.

پس از وی، "بردیا دانشور" از گرجستان! با کسب 8 امتیاز نایب قهرمان شد. "آراد نظری" از ایران با کسب 7.5 امتیاز و به لطف امتیازشکنی بهتر سوم شد.

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/2844064-4228991.jpg

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/2844064-4228993.jpg

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/2844064-4228995.jpg

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/2844064-4228997.jpg

 "سوزان ممدوا" از آذربایجان با 7.5 امتیاز چهارم شد. "امیرحسن نجفی" از ایران، "آرین برادران تمدن" از ایران، "مراد مسایف" از آذربایجان، "محمدنظام هاشمی" از ایران، "راستین موسی پور" از ایران و "اشکان امیری مهر" از ایران همگی با 7 امتیاز و براساس امتیازشکنی به ترتیب پنجم تا دهم شدند.

برگزار کننده

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/round_9_66.jpg

سیزدهمین دوره جام خزر به میزبانی هیات شطرنج استان گیلان در شهرستان رشت برگزار گردید. سرداوری بخش مسابقات فکری بر عهده داور بین المللی"شهره بیات" و با حضور بیش از 10 داور برگزار شد. گفتنی است "کیومرث بیات" [رئیس هیات شطرنج استان گیلان] برگزارکننده مسابقات بود.


بخش بلیتس جام خزر

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/2844064-4228981.jpg

هم چنین در زمان برگزاری بخش فکری در روز استراحت مسابقات، مسابقه بلیتس جام خزر نیز با حضور 140 شرکت کننده برگزار گردید که در پایان، استاد بزرگ شطرنج کشورمان، "احسان قائم مقامی" با کسب 10 امتیاز مقتدرانه [و بدون باخت] قهرمان شد.

پس از احسان، استاد بزرگ "واسلی پاپین" از کشور روسیه با کسب 9 امتیاز و "همایون توفیقی" از ایران با کسب 8.5 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.


در حاشیه ...
بخش بلیتس سیزدهمین دوره رقابتهای بین المللی جام خزر [با تاخیر زیاد] آغاز شد اما پس از پایان دور اول، سرداور اعلام کرد که قرعه کشی حذف شده!!! و دور اول باید دوباره!!! و با قرعه جدید!!! برگزار شود... هم چنین با پایان یافتن دور دوم که دوباره با قرعه جدید آغاز شده بود همچنان سایت نتایج در اختیار نبود تا اینکه مسابقات به پایان رسید و بعد از آن سایت نتایج درج شد!! لازم به ذکر است که سرداوری بخش بلیتس مسابقات بر عهده "حمیدرضا پورشاهماری" داور بین المللی گیلانی ساکن البرز برگزار گردید
می توان گفت تنها نکته منفی این دوره از رقابت های جام خزر بود!
از نکات مثبت نیز می توان به پخش زنده ده میز اول مسابقات اشاره کرد که به نظر می رسد از این به بعد می توان در تمام رقابت های بین المللی کشورمان منتظر آن باشیم.

نمایندگان خراسان رضوی
"مسعود مصدق پور"، "کسری گودرز"، "امیرمرتضی نساج ترشیزی"، "کیارش گرایلی"، "فرزانه قادری"، "اشکان امیری مهر" و "ایلیا صالحی پور" نمایندگان خراسان رضوی در سیزدهمین دوره جام خزر بودند.
نمایندگان جدول A

https://rozup.ir/up/analysis/IranChess/KhazarCup2015/round_9_9.jpg

"مسعود مصدق پور" (2325) بهترین عملکرد را در بین تمامی نمایندگان خراسان رضوی از آن خود کرد. وی که با عملکردی درخشان توانست مقام نهم مسابقات را از آن خود کند با باخت در دورهای هشتم و نهم از دست یافتن به رتبه بهتر بازماند. وی در مجموع با 5 استاد بزرگ رقابت کرد که 3 امتیاز بدست آورد. برد در برابر استاد بزرگ "احسان قائم مقامی" و استاد بزرگ "مرتضی محجوب" از جمله نتایج درخشان وی بود. تساوی در برابر استاد بزرگ "کنستانتین تارلف" و استاد بزرگ "واسلی پاپین" و باخت در برابر "آذر میرزاوف" از جمله نتایج وی بود. وی همچنین در برابر دو استاد بین المللی یک امتیاز بدست آورد. عملکرد معادل 2511 در حالی برای وی به ثبت رسید که 46 واحد نیز به درجه خود افزود و حد نصاب استاد بین المللی نیز بدست آورد.
"کسری گودرز" (2123) در برابر استاد بزرگ بانوان "آتوسا پورکاشیان" به تساوی رسید و در ادامه از استاد فیده بانوان "درسا درخشانی" شکست خورد. تساوی در برابر استاد فیده "امیرمحمد سوزنکار" و باخت در برابر استاد بین المللی اهل آذربایجان از جمله نتایج وی بود. عملکرد معادل 2071، کاهش 11 واحدی درجه وی را به همراه داشت
نمایندگان جدول B
"امیرمرتضی نساج ترشیزی" (2049) با آمادگی پایین ضمن عملکرد 1907، 28 واحد نیز درجه وی کاهش یافت. "کیارش گرایلی" (1749) نیز با عملکردی نامناسب و ضعیف، با 44 واحد کاهش درجه مواجه شد.
نمایندگان جدول C
"فرزانه قادری" (1741) که عملکردی متوسط در این مسابقات داشت با کاهش یا افزایش درجه همراه نشد و از این رقابت ها تجربه ای بزرگ بدست آورد. تساوی در برابر استاد فیده بانوان "اگالاریک آتابایوا" و تساوی در برابر استاد فیده بانوان "صدیقه کلانتری" از جمله بازی های درخشان به شمار می آید.
نمایندگان جدول D
"اشکان امیری مهر" (1548) هر چند دور اول را با باخت شروع کرد اما در ادامه با عملکردی قابل تحسین مسابقه را ادامه داد و در پایان توانست رتبه دهم جدول D را به خود اختصاص دهد. هم چنین 3 واحد به درجه خود نیز افزود.
"ایلیا صالحی پور" شطرنجباز هشت ساله خراسان رضوی نیز با شرکت در این رقابت ها توانست تجربه ای بزرگ را بدست آورد. برد در برابر کاندیدای استادی اهل آذربایجان از جمله نتایج خوب وی بود.

کپی برداری از این مطلب تنها با ذکر منبع و نویسنده آن بلامانع است. (امانت دار باشیم)

www.analysis.rzb.ir

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
اخبار شطرنج جهان، ایران و مشهد با آنالیزهای بـــازی های زیبا از بزرگان شطرنج ایران و جهان از مهران فرخنده
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نتایج زنده
    نتایج زنده آقایان جهان
    2700chess.com for more details and full list

    نتایج زنده بانوان جهان
    2700chess.com for more details and full list

    درجه بین المللی

    جستجوي درجه

    Live Rating

    محاسبه درجه

    ارسال به فيده

    درجه داران خ. رضوی
    مرداد ماه 1394 /آگوست 2015


    https://rozup.ir/up/analysis/Documents/Iran-Flag1.jpg

    بخش ایران در سایت نتایج اینجا

    Chess News

    https://rozup.ir/view/34148/ChessBomb.jpg


    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Chess/chessvibes_darkblue.png


    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Chess/Chessdom-chess.jpg


    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Chess/chessbaselogo-en.png


    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Chess/play-chess-hero.png

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Chess/c24.logo_HD-300x85.png

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Chess/newsletter.png

    مطبوعات و خبرگزاری ها
    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/FA-footer.png

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Untitled111.png

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Header.jpg

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/111.jpg

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/r_footers.gif

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Mehr.jpg

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/MashhdPhoto.png

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/14374081_5988123efbaf1.png

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Khorasan.png

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/10424383_1446765132241810_1890415581_a.jpg

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Screen%20Shot%202013-09-14%20at%2010.20.38%20AM%20copy.png
    آمار سایت
  • کل مطالب : 457
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 113
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 86
  • بازدید امروز : 531
  • باردید دیروز : 313
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 4,371
  • بازدید ماه : 9,274
  • بازدید سال : 59,748
  • بازدید کلی : 795,806
  • کدهای اختصاصی
    مدیر مسئول آنالیز
    https://rozup.ir/view/600863/analysis.rzb.ir.png

    مدیريت:
    مهران فرخنده
    وبلاگ تخصصی شطرنج-آنالیز

    Analysis.rozblog@yahoo.com
    Mehran Farkhondeh
    قــهــــرمان سابق
    رده های سنی خراسان رضوی

    گامبی ها و دفاع ها
    https://rozup.ir/up/analysis/Chess/Sicilian/Sicilian.png

    تاریخچه سیسیلی پائولسن 1 - 2


    شطرنج آنلاین
    https://rozup.ir/up/analysis/Web/web_chessbase_playchess.jpg
    |
    https://rozup.ir/up/analysis/Web/web_chess2.jpg

    Mashhad Chess Clubs
    https://rozup.ir/up/analysis/Web/baner%20farhang.jpg
    ورود به سایت باشگاه : اینجا

    باشگاه شطرنج فرزین : اینجا

    باشگاه شطرنج ایران - باشگاه شطرنج کانون - باشگاه شطرنج 64 -  باشگاه شطرنج کیش و مات - خانه شطرنج - باشگاه شطرنج رخ به رخ