سلام به بازدید کنندگان و دوستان عزیز،
بالاخره همان طور که به شما قول داده بودیم اولین تفسیر من در وبلاگ به نمایش در آمده است. از همه ی شما به خاطر طول کشیده این تفسیر بسیار بسیار متاسفم. این بازی من در مقابل رضا جاودانی است که در مسابقه دومین دوره مرحوم استاد مشرقی که در مشهد برگزار شده است. این بازی در عین سادگی از نکات مهمی تشکیل شده است. راستی تا جایی که خودم می دانم می توانم بگویم که اولین ایرانی هستم که بازی خود را در وبلاگ خود و با آنالیز خود در اختیار همگان قرار میدهد هم چنین جا دارد از استاد بزرگوارم جناب آقای پاشانجاتی به خاطر پشتیبانی خبری و کمک های دیگر ایشان بسیار متشکر باشم.
امید است که از این بخش لذت ببرید!
سیاه: رضا جاودانی | نتیجه: 0 - 1 | سفید: مهران فرخنده 1929 | دور: اول | تعداد حرکت: 21
تفسیر بازی توسط : مهران فرخنده
دومین دوره مرحوم استاد مشرقی
خراسان رضوی، مشهد، 1390/9/23
Number 1. e4 g6
بازی با حرکات بالا شروع شد.
N 2. d4 Fg7
تا جایی که من اطلاعات دارم در این مواقع بهتر است سفید مرکز را به دست بگیرد.
N 3. c3 Cf6
سفید برای محکم کاری و قوی تر ساختن مرکز این حرکت را انجام می دهد.
N 4. Cd2 b5
می شود.
N 5. Fxb5 c6
به نظر خودم حرکت Fd3 حرکت درستی است، چون در وسط های بازی از این قطر به عنوان حمله می شود استفاده کرد بوسیله فیل.
N 6. Fd3 Fb7
حرکت اشتباهی است چون قطری که فیل میخواهد فعالیت کند بسته است.Fb7
N 7. Cb3 e6
حرکتCb3 را به این خاطر انجام دادم که هم با پایگاه برسم و هم وضعیت فیل سیاه را بدتر کنم.
N 8. Fg5 h6
حرکت سفید به خاطر این بود که تهدیدی برای سیاه به حساب بیاید و در حرکت بعد از آن سفید بتواند اسب سیاه را بگیرد.
N 9. Fh4 g5
و سیاه این جازه را به سفید نمی دهد.
N 10. Fg3 d5
وقتی فیل به خانه ی g3 رفت قطر باز را در اختیار خود قرار داد و همچنین وضعیت شاه سیاه اصلا رضایت بخش نیست.
N 11. Cc5 Fc8
یکی دیگر از اشتباهات سیاه راندن دوباره فیل خود به خانه ی اولیه است.
N 12. e5 Cfd7
N 13. Cxd7 Fxd7
اشتباه دیگر سیاه زدن اسب سفید با فیل خود است.
N 14. h4 gxh4
سفید در این حرکت با زرنگی توانست فیل خود را آزاد سازد و برای حمله فضای بیشتری را دراختیار سفید قرار دهد.
N 15. Fxh4 Dc8
N 16. Df3 a5
سفید در فکر یک حمله دیگر و مات کردن شاه حریف است در حالی که سیاه با بی فکری حرکت اشتباه دیگری را نجام داد.
N 17. Ff6 Tg8
N 18. Fxg7 Txg7
N 19. Txh6 Db7
سفید توانست با رخ خود راهی برای ورود به جناح سفید پیدا کند و حمله هایی را نیز انجام دهد.
N 21. Df6#
و سفید با وزیر خود یک مات زیبا را نیز بوجود آورد.
هر کسی در بازی بیشتر از 3 اشتباه داشته باشد، بازنده است.