loading...
وبلاگ تخصصی شطرنج - آنالیز
Admin بازدید : 412 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)

گفت و گو با رییس کمیته همگانی فدراسیون شطرنج

هدهدی: شطرنج بهترین و سهل الوصول ترین ورزش برای توسعه همگانی است

 

 

 

رییس کمیته همگانی فدراسیونشطرنج از اهداف و برنامه های این فدراسیون برای توسعه ورزششطرنج در بین تمامی اقشار جامعه و به خصوص خانواده ها خبر داد.

علی اکبر هدهدی در گفت و گو باسایت خبری فدراسیون شطرنج افزود: شطرنج از جمله بازیها و ورزش هایی استکه می تواند به پویایی و شادابی و نشاط جامعه کمک نماید چرا که در همه فضاها و درهر ساعت از شبانه روز قابل دسترسی است و با یکفرهنگ سازی خوب و اصولی می توانیمصفحه و مهره های شطرنج را به دلخانواده ها ببریم.
وی افزود: به همین دلیل ما درگام نخست یک روز را به نام روز "شطرنج وخانواده نامگذاری کردیم تامبنا و مبدا شروع کار کمیته همگانی فدراسیون شطرنج برای توسعههمگانی این رشته ورزشی در جامعه باشد.

هدهدی اضافه کرد: خوشبخانه فضاو شرایط برای توسعه و همگانی شدن ورزش شطرنج مهیاست و باید باتوجه به زیرساخت ها و استفاده از پتانسیل همه نهادها بخصوصشهرداری ها و اصناف و نهادهای مختلف و همچنین احترام گذاشتن بهجایگاه بزرگترها و پیشکسوتان عرصهشطرنج اهداف مورد نظر را پیاده و اجرا کنیم.
وی که از جمله کارشناسان و پیشکسوتان عرصه ورزش می باشدتوجه به پیشکسوتان را ضامن بقای قهرمانان و توسعه ورزش همگانی دانست و افزود: پیشکسوتان عرصه ورزش بخصوص شطرنج نیاز به توجه دارند و البته انتظار چندانی ندارند اما باید به آنها توجهکرد و جایگاه آنها را ارج نهاد چراکه اولا احترام به بزرگتر جزولاینفک فرهنگ ما ایرانی ها بوده و هستو ثانیا وقتی پیشکسوتان را ارج بنهیم آنها سرمایه ها وپشتوانه های عظیمی برای قهرمانان نسلجدید خواهند بود.
هدهدی در همین خصوص گفت: الاندرچارت وزارت ورزش جایگاهی برای پیشکسوتان تعریف نشده ولی مادرشطرنج اعتقاد داریم که حتماباید به پیشکسوتان خودمان احترام بگذاریم و از دانش و تجربه آنهادر توسعه ورزش همگانی و فرهنگعمومی ورزش به نحو شایسته ایی بهره ببریم.
وی از پیشنهاد تاسیس خانه هایورزش در بوستان ها و فضاهای عمومی  شهر به شهرداری تهران خبر داد وافزود: برای روشن شدن موضوع به خانههای دوچرخه اشاره می کنم که طراح آن خود بنده در منطقه 8 شهرداریبودم و اکنون نیز به شهرداری پیشنهاد تاسیس خانه های ورزش را در بوستانهای مهم و بزرگ تهرانارائه داده ایم که در صورت موافقت می تواند تحولی چشمگیر در ورزش همگانی و توسعه فرهنگ همگانیورزش در پی داشته باشد.
رییس کمیته همگانی فدراسیونشطرنج با قدردانی از توجهی که رییس فدراسیون به توسعه همگانی شدن شطرنج دارند اضافهکرد: ما نباید برای توسعه و همگانیشدن شطرنج به صورت یک سویه نگاه کنیم و برای همین موضوع پیشنهاد تاسیس خانه های ورزش را در پارکهاارائه داده ایم. طرح این خانه ها همبه این صورت است که ابزار وامکانات اولیه برای ورزش هایی مثل بدمینتون- پینگ پنگ- بسکتبال خیابانی و...در این خانه هاتامین می شود و خانواده هایی که بهپارک می آیند و هر کدام از اعضا ممکناست به یک رشته خاص علاقمند باشند وسایل مورد نیاز را به صورتامانت از خانه ورزش تحویل می گیرند وبعد آن را به همین محل باز میگردانند. در این صورت اگر عضوی ازخانوادهبخواهد شطرنج بازی کند سایراعضا هم به ورزش مورد علاقه خود می پردازند، به اعتقاد من توسعه فرهنگ ورزش همگانی با توسعه زیرساخت ها و تفکر جامع امکانپذیر است و با شعار و شلوغ بازی نمیتوان ورزش را همگانی کرد.
وی در پایان افزود: با شناختی کهمن از شهرداری و سازمان ورزششهرداری دارم اطمینان دارم که در صورت ارائه برنامه های درست و اصولی آنها نیز با تمام وجود از توسعهو تعمیم ورزش حمایت می کنند بهخصوص ورزشی مثل شطرنج که هم موردعلاقه مردم است و هم اینکه بواسطه سهل الوصول بودن می تواند خیلی زود جایگاه خود را در سبد ورزشی خانواده ها باز کند.


گفت و گو با سرپرست تیم ملی نوجوانان در المپیاد جهانی مجارستان

سادات منصوری: سفارت ایران در مجارستان سنگ تمام گذاشت

این نوجوانان آینده سازان شطرنج خواهند بود

 

 

سرپرست تیم ملی نوجوانان ایراندرالمپیاد جهانی شطرنج با تقدیراز  نظم و انضباط ملی پوشان نوجوانایران در طول برگزاری مسابقاتخواهان حمایت از این نوجوانانافتخار آفرین شد.

  محمدعلی سادات منصوری در گفت وگوبا سایت خبری فدراسیون شطرنجبابیان مطلب فوق افزود: کار کردنبانوجوانان و همراهی اینورزشکارانبسیار حساس و مهم است و از اینروافرادی که به عنوان مربی وسرپرستو همراه با این قهرمانان به  مسابقات می روند باید حسابشده وبا تفکر درست به گونه ایی رفتارکنندکه نوجوانان احساس نگرانی بابتدوری از خانواده و مسایل روحی و روانی نداشته باشند.
وی افزود: باید اذعان کنم کهاستادهرندی به عنوان سرمربی تیمنوجوانان در المپیاد جهانیمجارستان بسیار خوب و حرفه اییباورزشکاران برخورد و گفت و گو میکرد و یکی از عوامل مهم در کسبافتخار سومی جهان همین نوعرفتارها و نظم و انضباط توام بارابطه درست و منطقی بین ورزشکارومربی بود.
وی اضافه کرد: ورزشکارانی کههمراهما بودند همگی در سنین نوجوانی هستند و از این رو نوع برخوردباآنها باید به گونه ایی باشد کهآنها احساس آرامش داشته باشند ومنفکر می کنم که بنده در کناراستادهرندی توانستیم ارتباط بسیارخوبیرا بین اعضای گروه برقرار کنیمبهگونه ایی که احساس یک خانوادهبودنرا داشتیم.
سادات منصوری اضافه کرد: خیلیمهماست که نوجوان ورزشکار بتواندرابطه و ارتباطی منطقی با گروهسرپرستی و مدیریت تیم برقرارکند و همین ارتباط دوسویه موجبات کسب  عنوان سومی جهان را در المپیادمجارستان فراهم آورد.
سادات منصوری گفت. بچه های ماهمگیعالی کار کردند، فقط در دور سومکهمغلوب هند شدند بعد از آن منسجموبا روحیه ادامه دادند تا جاییکه روسیه را در میان شگفتیکارشناسانحاضر در مسابقات براحتی پشت سرگذاشتند و تا دور پایانیعالی بودند. در مسابقه پایانیبامجارستان نیز ما شانس مسلمپیروزیبودیم اما با سه مساوی و یکشکستبرابر این تیم نتیجه را واگذار کردیم تابه عنوان سوم دست یابیم و من فکرمیکنم ارتقا جایگاه ایران از ششمیدور قبل به سکوی سوم جهان یکجهشخوب محسوب می شود.
وی اضافه کرد: آنچه که حائزاهمیت بیشتری است اینکه این نوجواناندرآینده بزرگان شطرنج خواهند بودو در صورتی که حمایت شوند و به حال خود رها شوند قطع به یقین میتوانند جای بزرگان شطرنج را پرکنند.
سرپرست تیم نوجوانان ایران با تقدیر از سفارت ایران درمجارستانگفت: باید از همه اعضای محترمسفارت کشورمان در مجارستان بهخصوص آقای محمدرضا مرشدزادهسفیرو آقایان ابراهیمی و مهدوی نهایتسپاس را داشته باشیم که یک لحظههمبچه های تیم را تنها نگذاشتند و یار و یاور ما بودند. ضمن اینکهسفیر محترم کشورمان پیشنهاددادندکه می توانند میزبان تعدادی ازاساتید شطرنج ایران درمجارستانبرای طی یک دوره کلاس ارتقادرجهباشند و این موضوع نیز برایفدراسیون شطرنج یک ره آورد ودستاورد مهم محسوب می شود.
وی در پایان با قدردانی از فدراسیون شطرنج به خاطر حمایتازتیم های رده های سنی پایه گفت: اینموفقیت ها ماحصل برنامه ریزیفدراسیون طی سالهای اخیر بودهاستو حالا شطرنج ایران دارایپشتوانههای بزرگی است که می توانندآیندهشطرنج را بیمه کنند.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
اخبار شطرنج جهان، ایران و مشهد با آنالیزهای بـــازی های زیبا از بزرگان شطرنج ایران و جهان از مهران فرخنده
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نتایج زنده
    نتایج زنده آقایان جهان
    2700chess.com for more details and full list

    نتایج زنده بانوان جهان
    2700chess.com for more details and full list

    درجه بین المللی

    جستجوي درجه

    Live Rating

    محاسبه درجه

    ارسال به فيده

    درجه داران خ. رضوی
    مرداد ماه 1394 /آگوست 2015


    https://rozup.ir/up/analysis/Documents/Iran-Flag1.jpg

    بخش ایران در سایت نتایج اینجا

    Chess News

    https://rozup.ir/view/34148/ChessBomb.jpg


    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Chess/chessvibes_darkblue.png


    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Chess/Chessdom-chess.jpg


    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Chess/chessbaselogo-en.png


    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Chess/play-chess-hero.png

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Chess/c24.logo_HD-300x85.png

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Chess/newsletter.png

    مطبوعات و خبرگزاری ها
    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/FA-footer.png

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Untitled111.png

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Header.jpg

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/111.jpg

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/r_footers.gif

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Mehr.jpg

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/MashhdPhoto.png

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/14374081_5988123efbaf1.png

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Khorasan.png

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/10424383_1446765132241810_1890415581_a.jpg

    https://rozup.ir/up/analysis/Web/News/Screen%20Shot%202013-09-14%20at%2010.20.38%20AM%20copy.png
    آمار سایت
  • کل مطالب : 457
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 113
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 86
  • بازدید امروز : 223
  • باردید دیروز : 313
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 4,063
  • بازدید ماه : 8,966
  • بازدید سال : 59,440
  • بازدید کلی : 795,498
  • کدهای اختصاصی
    مدیر مسئول آنالیز
    https://rozup.ir/view/600863/analysis.rzb.ir.png

    مدیريت:
    مهران فرخنده
    وبلاگ تخصصی شطرنج-آنالیز

    Analysis.rozblog@yahoo.com
    Mehran Farkhondeh
    قــهــــرمان سابق
    رده های سنی خراسان رضوی

    گامبی ها و دفاع ها
    https://rozup.ir/up/analysis/Chess/Sicilian/Sicilian.png

    تاریخچه سیسیلی پائولسن 1 - 2


    شطرنج آنلاین
    https://rozup.ir/up/analysis/Web/web_chessbase_playchess.jpg
    |
    https://rozup.ir/up/analysis/Web/web_chess2.jpg

    Mashhad Chess Clubs
    https://rozup.ir/up/analysis/Web/baner%20farhang.jpg
    ورود به سایت باشگاه : اینجا

    باشگاه شطرنج فرزین : اینجا

    باشگاه شطرنج ایران - باشگاه شطرنج کانون - باشگاه شطرنج 64 -  باشگاه شطرنج کیش و مات - خانه شطرنج - باشگاه شطرنج رخ به رخ